Mrkněte na e-knihy, které jsem napsal. Kupte si je za DOBROVOLNOU CENU

Kodex rozhovorů



V rozhovorech se řídím jednoduchými pravidly (kodexem)

Jelikož každého, s kým vytvářím rozhovor, upozorňuji na můj kodex "zpovědi" a rozhovorů je poměrně velké množství, rozhodl jsem se ucelená pravidla pro rozhovory umístit přímo zde na web a na ně vždy zpovídané odkazovat.

> Pokud dotázaný odmítne odpovědět na jistou otázku nebo otázky, nikdo ze čtenářů se to nedozví. Taková otázka jakoby nepadla. V případě emailového rozhovoru jen stačí, když dotázaný otázku vynechá nebo napíše, že na ní odmítá odpovědět. Cílem tohoto bodu je ochránit a nepoškodit pověst respondenta nevhodnou otázkou.
> Před rozhovor umisťuji kratičký článek na téma související s dotazovaným. Každému z respondentů posílám článek (včetně titulku) emailem k autorizaci. Dokud není článek odsouhlasen, nebude článek zveřejněn. Cílem tohoto bodu je, aby nedošlo k nedorozumění z mé strany, které by mohlo opět vrhat špatné světlo na respondenta.
> Po zveřejnění článku s rozhovorem přijímám pouze reklamace k drobným úpravám.
> Na konci článku odkazuji na stránky respondenta (tj. na jeho podnikání atd., čímž se revanžuji za jeho čas reklamou).
> Respondent se vyvaruje v odpovědích urážlivých a hanebných slov.
> Zveřejnění rozhovoru může proběhnout až v řádu několika týdnů. Tímto bodem si zajišťuji dostatek materiálu dopředu pro své čtenáře.

Pro úhlednější článek s rozhovorem bych zároveň všechny dotazované poprosil o poslání fotky emailem, případně svolení o použití jejich fota nebo loga firmy z jejich internetových stránek.